Mot nya mål!

Efter nio månaders graviditet så känns kroppen inte riktigt den samma, även om jag kom i min vanliga garderob någon vecka efter att Alice kom så känner jag mig inte så stark som jag vill göra och som jag gjort tidigare. Och ett liv med småbarn kräver många lyft dagligen så för både min och Alice skull har jag bestämt mig för att bli mitt starkaste och sundaste jag innan årsskiftet. Plus att bli av med längtan efter sötsaker som infann sig i slutet av graviditeten.
 
Jag har signat upp mig hos Hälsoboosten och kommer under 12 veckor att följa deras träningsprogram och matupplägg - känns som en bra kickstart och framför allt som hållbart eftersom det är semestertider. Upplägget är lätt att följa med bra träningsövningar som kan köras hemma eller på resande fot och kräver inte några gymmaskiner och i deras receptbank finns massor av inspirerande recept när fantasin tryter.
 
Veckorna kommer att fyllas med styrketräning och konditionsträning samt rätt mat. Matupplägget är enkelt - 100% nyttigt eller 100% njutning. Det kommer att kräva sin planering så nu sitter jag och lägger upp kommande veckas träningsdagar och matschema. Har man det nerskrivet i kalendern så är det lite svårare att hoppa över ett pass och jag är ju beroende av checklistor! 
Foto: Anna Ramstedt, Prickenöverlivet

Kommentera här: